Priserna på webbplatsen kan komma att ändras utan förvarning på grund av omständigheter som blackemporium.se inte råder över, till exempel valutaförändringar, ändrade momssatser, ändrade tullsatser etc. Alla priser på webbplatsen visas med för närvarande lagstadgad 25% moms. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel samt orimliga prisfel. Vi ingår endast avtal med myndig person (18 år).
Köpavtal med nedan gällande villkor ingås med Gunnar Södergren AB organisationsnummer 559478-1006, nedan kallat Blackemporium.se.
Fasta avgifter på Blackemporium.se
Returavgift: samma som betald fraktavgift (se specifika villkor under Ångerrätt nedan)
Outlöst paket: 199,00 kr
Betalningssätt
På Blackemporium.se kan du använda PayPal.
Kortbetalning eller PayPal-saldo via PayPal
Betalning via PayPal kan ske både med och utan PayPal-konto. Det går utmärkt att göra säkra betal- och kreditkortsbetalningar via PayPal. Med PayPals kortbetalning kan vi erbjuda er betalning med Visa, MasterCard, Maestro och även American Express.
Frakt
Vi använder främst Postnord och Schenker som transportpartners. Normal beräknad leveranstid är ca fyra (4) till sex (6) arbetsdagar efter beställningen är mottagen. Fraktkostnaden beskrivs mer under Frakt/Leverans.
Kundservice
För att kunna hålla våra priser så låga som möjligt har vi inget callcenter för att hantera kundservice-frågor. Kommunikation till Kundservice sker i första hand via e-post (info@blackemporium.se). Returer hanteras via denna mailadress. Frågor om returer besvaras självklart av kundservice som gärna hjälper er att får rätt på returen om det är något som är oklart.
Ångerrätt och Returrätt
Som kund hos Blackemporium.se har du som konsument (detta gäller ej företag) i enighet med distans- och hemförsäljningslagen 14 dagars ångerrätt på allt du beställer och därmed rätten att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att kunna utnyttja detta måste varan/varorna returneras felfria, i originalförpackning och i väsentligen oförändrat skick. Du har självklart rätt att öppna förpackningen för att kontrollera att varan är felfri. Tänk på att varan inte får bli smutsig. Om en vara är försenad eller visar sig vara slut på lager kontaktar vi dig och du har då också som kund rätten och möjligheten att häva köpet innan leverans har skett, utan kostnad, om du inte godkänner ny leveranstid. Vid retur tillkommer returfrakt. Väljer du att returnera hela ordern och inget är skadat, betalar vi tillbaka hela det ursprungliga beloppet inklusive fraktavgift, men vi tar ut en returavgift (se ovan). Väljer du att returnera del av ordern betalar vi inte tillbaka avgifterna, detta beror på att avgifterna är samma oavsett hur många varor man beställt. Vänligen kontakta kundservice för vidare information.
Bytesrätt
Du har självklart rätt att byta en vara till en annan färg eller storlek. Blackemporium.se tillåter normalt byte av vara i fullgott skick inom 30 dagar från ert mottagande av den ursprungliga varan. Överenskommen ersättningsvara skickas omgående eller så snart denna finns i lager, enligt samtal och överenskommelse med dig som kund. Du som kund står för returfrakten. Om varan är felaktig eller felexpedierad står Blackemporium.se för hela returfrakten. Innan en vara returneras för byte skall begäran om returgodkännande göras. Detta görs via mail till info@blackemporium.se.
Reklamationer
Om du vill reklamera en använd vara vill vi att du kontaktar Kundservice (info@blackemporium.se) för vidare hantering. Om ett paket är skadat vid ankomst ska detta anmälas direkt på ert utlämningsställe. Om innehållet är skadat vid ankomst eller det gäller en större vara som levererats till dörr via speditör ber vi er vänligen kontakta Kundservice (info@blackemporium.se). Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Påtala eventuella fel inom skälig tid. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid deras rekommendationer.
Transportrisk och försäkring
Vid byte, reklamation eller retur, står du som kund för transportrisken. Du som kund ansvarar också för att godset inte är skadat innan vi tar emot och kvitterar leveransen. Spara alltid följesedeln/returfraktsedeln tills returen är avklarad. Vid leverans av order från oss till kund står vi för transportrisken.
Outlösta paket
För outlösta paket debiterar vi en avgift om 199 kr (inkl moms). Detta för att täcka de kostnader som uppstår för returfrakt, hantering samt lageråterföring.
Återbetalning
Om hela beställningen är returnerad, återbetalar vi det belopp du betalat minus eventuella returavgifter samt avdrag på varor som eventuellt inte kan tyckas vara i väsentligen oförändrat skick. Återbetalning sker omgående vid mottagande av godkänd retur. Detta sker vi när vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad. Vid betalning via PayPal sker återbetalningen tillbaka till det PayPal-konto som användes vid köpet.
Personuppgifter
I samband med din registrering och beställning godkänner du som kund att vi lagrar och använder dina uppgifter för att fullfölja och tillhandahålla den vara eller tjänst du som kund önskar få levererad. För vidare information angående vår hantering av personuppgifter samt cookies, vänligen läs på sidan om Personuppgifter och cookies.